måndag 26 maj 2014

Påsar på längden, på tvären och i kvadrat!

Jag har gjort egna fröpåsar av glassinepåsar. Supersöta och superlätta att göra. Ta en valfri embossingfolder och lägg glassinepåsen i foldern. Kör den igenom en Big Shot eller liknande. Jag har använt vanliga vattenlösliga tuschpennor/akvarellpennor att färglägga påsarna med. Genom att vinkla pennan kommer det bara färg på de områden som är embossade/upphöjda.
 När fröpåsarna var klara med etiketter, klädnypor och fröer, behövde jag någon slags förvaring till dem. De här vita påsarna passade perfekt. Genom att klippa isär en vit påse och stoppa i ett cellofankuvert och vika till det, får man en förvaring där man kan se innehållet.

Så här gjorde jag: Klipp till en bit kraftig kartong för botten, som är lika stor som påsens botten. Fäst kartongen i cellofankuvertet så att kuvertets söm kommer mitt under kartongbiten. Vik därefter in båda hörnen på kuvertet under kartongbiten. Tryck nu ner cellofankuvertet med kartongbiten i den isärklippta och utstansade vita påsen.
Jag stämplade Vibrant violetsakvarellpapper och färglade med Tombows akvarellpennor, samma pennor som jag använde på glassinepåsarna. 
I en gammal minikruka jag hittade i mina gömmor limmade jag fast stora vackra rosor och mindre blå blommor, några blad, en trollsländecharms och en rosett.
Ett band som jag så klart färgat in med Tombows akvarellpennor får tjänstgöra som stängning av påsen. En biljett från Roxstamp får avsluta skapelsen.
Fler påsar kommer här!!!
En liten söt påse som bas. precis som den ovan. Cellofankuvert i den här också. 
Jag har använt en av de bilder som finns på det här mönsterpappret, den högst upp i högra hörnet, till att försluta påsen. Med infärgat band, och en charms kan man öppna och återförsluta påsen på ett enkelt sätt. Biljett från RoxStamps.
Ännu fler påsar kommer här!!!
Basen är samma som för de föregående påsarna. Den här har jag dock ångat upp klistret på ;-) Därefter har jag ritat dit ränder med ... jo, du gissade rätt. Tombows akvarellpennor! Med den lilla spetsen gjorde jag den blå randen och med penselspetsen på skrå gjorde jag den röda randen. 
Med Spellbinders runda dies gjorde jag "fönstret", ramen runt "fönstret" och själva "fönstret". En av glassinepåsarna fick tjänstgöra som "fönster".
I shoppen finns alla dekorationer jag använt så som: Resin face, metallcharmshalvpärlor, crispy net /marinblå nätliknande bandet och jutetråd. Den ljusblå etiketten har jag klippt ut från ett Blue Fern mönsterpapper. Om du blev nyfiken på vad man mer kan göra med Tombows akvarellpennor så är du välkommen tillbaka hit på onsdag. Då visar jag dig fler användningsområden och tekniker. Välkommen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar