torsdag 5 september 2013

Tips & Trix-torsdag!

Idag tänkte jag bjuda på ett tips som jag lärde mig för många år sen, nästan precis när jag började scrappa.

Det är ett enkelt sätt att limma dit bokstäver på kort och LO's m.m så man får dem exakt där man vill ha dem utan klet och kladd.

 För att visa har jag valt en rund form (klockan från Tim Holtz) och lite bokstäver som blivit över när jag stansat ut hela alfabet.



 Jag lägger ut vart jag vill ha bokstäverna, här har jag valt runt klockan.



 Sen plockar jag fram mitt magiska verktyg, en PostIt-lapp! Fäster limdelen över bokstäverna och trycker till helt lätt.



 Bokstäverna följer med när jag vänder på lappen och jag kan enkelt dutta dit lim på baksidan.




 Och nu, bara att vända på lappen, trycka till lätt över bokstäverna och låta limmet torka någon sekund innan jag tar bort PostIt-lappen.



Och så, fint ditlimmade bokstäver, snabbt och enkelt :)




Ha en bra dag!

Kram
BellaMio

3 kommentarer:

  1. Tack för tipset. Kommer säkert till användning.
    Eva

    SvaraRadera
  2. vilket enkelt men bra tips! ska definitivt testas:)

    SvaraRadera