onsdag 7 augusti 2013

Jag har gjort...

... en LO!! Det var evigheter sen jag hade scraplusten att göra en LO. Och snabbt gick det oxå, eller ja det beror ju på, för mig var det snabbt :) 1 timme igår kväll och 2 timmar på förmiddagen idag, det är rekordsnabbt mina vänner!!



 Som de flesta gånger jag gör en LO så börjar jag med fotot. Jag bläddrar fram och tillbaka bland mina bilder innan jag bestämmer mig, vill liksom få en känsla -Idag känner jag för den här bilden!

Sen väljer jag papper efter det, oftast plockar jag fram 2 mönstrade papper och 1 cardstock. Behövs det mer blir det oftast spillbitar...



Det första jag gör efter att jag bestämt hur papprena ska ligga är att jag river kanter, chalkar, kanske stansar något. Sen fäster jag de mönstrade papprena på mitt cardstock och sist tejpar jag dit fotot.

Sen kan det hända att jag syr en sväng med symaskinen eller river sönder/rullar kanterna eller häftar fast lite spets.



 Efter det kommer dekorationer. Blommor i grupper, fina band och ofta något material som "bygger" lite så det inte ser så platt ut.

Snirklar är något jag ofta använder mig av i alla möjliga former och utföranden.



 Utstansat är något jag verkligen gillar och ofta har med på mina alster, det är ekonomiskt och man kan alltid anpassa så det funkar i färg m.m. till just det projektet man håller på med för tillfället.



Diecuts och pärlor är andra dekorationer som jag gillar och som jag använder flitigt.  Prisvärda är de oxå, så då gör det inte så mycket om man slösar lite :)



Material:
Vit cardstock
Mönstrat papper från Maja Design
Bokstäver
Pearls och Pearlswirls
Mattväv
Vita blommor från Prima mistade med rosa mist.
Bladranka-dies från Memory box
Pärlband
HugSnug-band



Hur gör ni när ni bygger upp en LO?

Kram
BellaMio

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar